update 32 terug in de himalaya

13 maart 2013 - Dharamshala, India

Vannacht heerlijk onder een dekentje geslapen. Wat is het lekker om uit de hitte te zijn. Na bijna 24 uur reizen ben ik nu in Noord India beland. Om 04:00 opgestaan in Kochi en om 01:30 in bed gestapt in Dharamsala. Een dag in Kochi opgetrokken met de Nederlandse Claudine. Uren in Fort Cochin in de hitte gewandeld, oude landkaarten van Nederlandsche hand gezien, megagrote vissersnetten, kerken, kunstfoto's en een zeer vermakelijke uitleg over de typische Kerala dans gehad. Een dame noemde een woord en dat werd dan uitgebeeld door de danser. Erg grappig. Na de vluchten, door een beetje enge, streng uitziende, macho, getulbande autorickshawdriver, na een zeer kamikaze ritje door Jammu (kamelen jawel, paard-en wagens, scooters, bussen, fietsers, voetgangers op het nippertje ontwijkend), met luide muziek, ' no tension Mam',  op een bus gedropt niet naar Dharamsala maar naar Pathankot. Geen idee waar dat ligt maar het zal wel goed zijn. Het bleek een busstation waar ik weer na uren wachten eindelijk op een bus richting Dharamsala gezet werd, die me werkelijk ergens langs de kant van de weg dropte. Midden in de nacht een stukje de donkere weg afgelopen en uiteindelijk een hotel gevonden waar nog licht brandde. Pfff. Morgen naar Bir want yes er is dankzij een afzegging plaats voor de silent retreat in Dharmalaya. Helaas niet voor het work retreat. Ik moet warme kleren mee, dus zien of er nog ergens iets te shoppen valt. Hoewel ik me dat afvraag in dit typisch Indiaase dorpje. Dus ik ben even in silence!!! En oh ja vanmorgen weer een prachtig uitzicht op de besneeuwde bergtoppen.

1. Dorien:
    13 maart 2013
    Wauw, weer van het ene uiterste in het andere! Geniet van de stilte!