update 81 laatste stop

22 juli 2014 - Lima, Peru

Wat is dat toch met mij? Thuis ben ik nooit ziek en alleen misselijk als ik teveel gedronken heb. Hier was het weer raak gisteren. Nee niet 's nachts, maar 's ochtends toen ik wakker werd. Misselijk, buikpijn, overgeven, diarree. Een geweldige timing omdat ik om 12:00 moet uitchecken en om 15:00 met de bus moet. Twijfel, twijfel, twijfel, zal ik nog een nacht blijven, m'n busticket proberen om te boeken en m'n reservering in Lima verschuiven, want ik voelde me zo beroerd? Maar de gang naar de receptie, 1 trap naar beneden, was al een te grote opgave, laat staan de rest. De douche om 10:30 bracht geen verbetering. De 3 kwartier slaap, na om 11:00 m'n laatste restje gal te hebben gespuwd, wel. Nog een uur zitten bijkomen van het tas inpakken en hem naar beneden sjouwen, op een stoel bij de receptie en dicht bij een toilet, tot ik het aandurfde naar buiten te gaan. In een half uur het 10-minuten loopje naar het busstation, met twee pauzes volbracht. Toen 1,5 uur wachten op de bus. Ik was tot niet veel meer in staat. Wel zat ik te balen, dat ik deze, ik dacht enige bus, had geboekt die pas om 15:00 ging, toen ik later een andere busmaatschappij zag met eerdere bussen.  Ook zat ik te balen  toen de bus een uur later aankwam in Lima, ik voor de deur van het appartement stond te wachten en de eigenaresse niet te pakken kreeg, ik toen dat wel lukte een half uur op haar moest wachten en het nog eens een uur kostte om de router geinstalleerd te krijgen. Waarom niet gewoon een hotel geboekt? Nee Tinus dacht met het haar behoefte aan een eigen plekje, waarom geen appartementje voor de laatste paar dagen in Lima? Dus ja om 21:30 zat ik eindelijk met m'n kopje thee op de bank. Het kost even, maar dan heb je ook wat! Na een goede nacht slaap ben ik erweer. Boodschappen doen en Lima bekijken.

1. Maud:
    22 juli 2014
    Veel plezier nog in Lima. Het wordt tijd geloof ik om je door moeders te laten verwennen! Lekkere bruine boterhammen met kaas. Yoghurt met een appeltje. Tot vrijdag. Goede reis
  2. Ivonne:
    22 juli 2014
    Ppffff klinkt niet fijn. Geniet wel van de laatste dagen in Lima!!