update 78 flying

16 juli 2014 - Nazca, Peru

Vandaag bestond grotendeels uit wachten! Ik zou om 08:00 opgepikt worden om over de Nazca lines te gaan vliegen. Moe me om 7:30 uit bed gehesen, een koude douche genomen en een bekertje drinkyoghurt naar binnen gewerkt om om 08:00 te horen dat het 09:30 werd. Terug naar bed. Om 09:30 maar een kop thee besteld want het werd 10:30. Inderdaad kwam een taxi voor het vliegveld. Daar aangekomen bleek ik mijn paspoort nodig te hebben. Niet aan gedacht, was me ook niet verteld, maar alle tijd om het op te halen want ik zou pas om 12:00 vliegen. Eigenlijk om 13:00, maar ik had het ideale gewicht (48 kilo met kleren aan, oei ik ben weer afgevallen) om omgezet te worden naar een 10 persoons-vliegtuig in plaats van de kleinere. Uiteindelijk werd het toch 13:00 en mocht ik met 9 grote, zware, Amerikaanse mannen instappen. Ik weet niet of mijn lichtgewichtje nu zoveel uitmaakte om het gemiddelde naar beneden te halen. Voor de balans was het niet best dacht ik. Maar evengoed was het spectaculair! Met een lege maag, zoals aanbevolen heb ik zonder misselijk te worden genoten! Ik heb ondanks dat ik mijn bril op had niet alle figuren in de wir-war van lijnen kunnen onderscheiden, maar de meeste gelukkig wel. Op de foto zetten was een stuk moeilijker, dat is alleen met de astronaut, lorre en een halve kolibrie gelukt. Heel bijzonder deze tekeningen in het zand, die uit de pre-Inca tijd stammen. Om 14:30 zat ik hongerig en wel in een restaurant met alleen locals, waar ik iets onbekends besteld heb. Want waar locals zitten is meestal goed eten en goedkoop. Goedkoop klopte. Voor 1,80 euro kreeg ik twee schijven koude aardappel overgoten met een sausje, een bord rijst met een vaag gelig sausje en een gebakken ei en een glas limonade. Echt lekker? Neuh... Om 18:00 ergens thee met appeltaart gegeten en als diner een bruin bolletje met boter uit de supermarkt en een zakje chips. Nee, ik weet het, niet echt de juiste voeding om mijn gewicht weer op te krikken. Komt wel weer in Nederland met lekkere bruine boterhammen met kaas. Kan ik echt naar verlangen.

1. Bram:
    16 juli 2014
    Helemaal te gek!!!!!!
  2. Maud:
    16 juli 2014
    Geweldig, wat een ervaring weer. Ik kijk er wel naar uit om je te kunnen vet mesten! Liefs