update 80 Laatste dagen

20 juli 2014 - Paracas, Peru

Ik dacht mijn laatste dagen in Peru lekker chill aan het strand door te brengen. Even vergeten dat het winter is in Peru. En dat is te merken als de zon een dag niet zichtbaar is. Brr met sokken aan in bed, met een jas aan in het restaurant. Dan maar een tourtje geboekt naar het national park. Met bussen vol gedropt worden op diverse, weliswaar prachtige plekjes, 15 minuten foto's schieten en hop de bus weer in en dat op een grauwe dag, maakt alles even troosteloos. Maar ja ik was van de straat en kon nog een goede tip geven aan een medepassagier. Het luxe 3-sterren hotel was ook niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Verlekkerd door de foto's met zonnige terrasjes met zeezicht, had ik geboekt, om in een kamer aan de straatkant te belanden. Het ontbijtterras, wel met zeezicht, was vanwege het achterwege blijven van de zon net te doen met mijn alpaca trui aan. In mijn badkamer moet ik me eerst langs de wc-pot wurmen om de deur te kunnen sluiten, maar het heeft wel het meest lekker geurende stukje zeep ooit (maracuya, een heerlijk stuk fruit). Ach nog maar een paar dagen en dan lekker naar huis. Ik ben aan 't aftellen. Alles is kapot of vies. Mijn slipper heb ik provisorisch gerepareerd met een stuk band, in mijn broek zit een groot gat, de rits van mijn flightbag heeft het begeven, de band van mijn kleine rugzak is gescheurd, mijn wandelschoenen zijn flink gehavend, de linkerzak van een andere broek is kapot, mijn camera blijft regelmatig hangen met het inzoomen en mijn portomonnee is niet meer safe in mijn handtasje, daar die rits ook niet meer goed sluit. Zelfs op mijn lijf zag ik vannacht allemaal rare rode vlekken en ik had een gloeiend hoofd. Gelukkig waren die vanmorgen weer verdwenen en ben ik nu alleen maar een beetje verkouden. Kortom mijn spullen zijn op en Tinus is op. Time to go home!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marije K:
    20 juli 2014
    Goede reis naar huis alvast!
  2. Maud:
    20 juli 2014
    Wat een rampen allemaal. Hier is het heerlijk. Dus meissie ik tel ook de dagen af liefs
  3. Anke:
    21 juli 2014
    Bedankt voor je mooie verhalen en een goede reis alvast!
  4. Hiske en Marjolijn:
    22 juli 2014
    Wat een belevenissen de laatste weken in Peru! We kunnen ons goed voorstellen dat je uitkijkt om naar huis te gaan. Een hele goede reis gewenst en wie weet tot ergens in Nederland!