update 76 Colca Canyon

10 juli 2014 - Arequipa Metropolitana, Peru

Precies tussen de twee wedstrijden van Nederland in, nooit gedacht dat ik mijn reisplannen nog eens zou af laten hangen van voetbal, heb ik een 3-daagse trekking naar Colca Canyon gedaan. Wederom een prachtige trekking met een leuke groep. Ik voelde me goed, kon de hitte, de afdaling en de klim goed handelen. Ik was van nut door een rol Hansaplast te geven aan de Braziliaanse die daarmee haar zool weer aan haar schoen kon tapen;  chips uit te delen aan de Engelse jongens die continue honger hadden; koekjes aan te bieden aan de Australische meiden die het zwaar hadden en ik was hopelijk een steun voor het Australische meisje dat ondanks haar hartproblemen met de grootste moeite deze trekking wist te volbrengen. Wel bijna omver gekickt door een ezel, maar gelukkig stond ik dit keer aan de mountainside! Verder condors boven mijn hoofd zien scheren, wat magnifiek is, want wat zijn die beesten groot en uiteindelijk, nadat ik ze in Banos en Aquas Caliente heb laten schieten, toch in een hotspring beland, wat ik eigenlijk na 1 minuut alweer gezien had, want dat gezit in een warm bad is niks voor mij. Nee dan liever die verfrissende duik in het zwembad in Oasis na 2 dagen lopen. Dat was pas genieten.

1. Ivonne:
    10 juli 2014