update 44 Weer weg!

14 februari 2014 - Heino, Nederland

Terug van weggeweest ga ik weer weg van teruggeweest. Het afgelopen half jaar heb ik in het huisje in Heino gebivakkeerd. Van de grootse plannen die ik vooraf had om veel vrienden op te zoeken, veel dingen te ondernemen, veel tripjes te maken, is bar weinig terecht gekomen. Op een enkel film-, concert-, vrienden-, en eilandbezoek na(veelal op uitnodiging van), zat er weinig initiatief bij en heb ik vooral zitten cocoonen voor de kachel. Ik heb de zes delen van de aardkinderen(Auel) in één ruk uitgelezen en waande mezelf even in de prehistorie. Ik vereenzelvigde me met de hoofdpersoon die, verstoten door haar stam, volledig alleen in een grot probeert te overleven. Zo dramatisch was het niet. Ik had een schuur vol blokken hout, zonder eerst een boom te hoeven vellen, kon m'n vuur eenvoudig met lucifers en oude kranten aanmaken, zonder te hoeven kloppen op een vuursteen, zette m'n elektrische dekentje aan om in een lekker warm bed te stappen, zonder eerst een dier te hoeven villen voor een warme vacht, kon gewoon in de auto naar de supermarkt rijden als ik honger had, zonder eerst met een slinger achter een konijn aan te hoeven jagen. Evenmin was ik verstoten en had zo vrienden of familie kunnen gaan bezoeken. Ik vond het kluizenaarsbestaan echter wel even lekker. Dag in dag uit, houtjes hakken, in het bos werken en lezen, zonder iemand te spreken(nou ja af en toe boer Klaas van de overkant, maar dat telt niet want die is toch nauwelijks te verstaan). Er waren lieve vriendinnen die zich zorgen maakten:" Gaat het wel goed met jou alleen in dat bos?". Het was fijn te merken dat ze een oogje in het zeil hielden. Maar ik genoot van de tijd met mezelf voor mezelf. Het voelde als even stilstaan om daarna weer door te kunnen, even de batterij opladen. Heerlijk! Ik heb in die tijd geprobeerd te bedenken wat ik wil, heb daar zelfs nog een cursusweekend voor in IJmuiden gevolgd. Maar dat heb ik inmiddels losgelaten. Ik kwam er niet uit! Ik heb gewoon geen duidelijke droom of toekomstbeeld. So be it. Mij lijken teveel dingen leuk, dus is het plan om dan maar zoveel mogelijk te gaan ervaren. Me met elke wind een poosje mee te laten waaien en maar te zien waar het schip strandt. Dus ging half januari de knop om. Het werd weer tijd voor actie en dus stap ik zondag op het vliegtuig naar Colombia. Eerst vijf weken Spaans leren en dan vijf weken vrouwen coachen op hun weg naar zelfstandigheid. Ambitieus? Zeker! Want kan geen Spaans, heb geen ervaring met coachen en al helemaal niet in het Spaans. Maar het lijkt me zo leuk, dat ik de poging moet wagen. En dus kriebelt het nu in mijn buik waar enthousiasme en spanning met elkaar aan het wedijveren zijn. Hopen dat het eerste de overhand krijgt. Want ja eng is het natuurlijk ook. Omarm de onzekerheid schreef één of ander top-wijf die de meest bizarre reizen in haar eentje maakte. Dus dat ga ik doen. Verdere plannen? Eilandhoppen in de Galapagos in Ecuador, de Inca-trail lopen in Peru en.........genieten. Adios!

1. Paul:
    14 februari 2014
    Genietse!
  2. Alouske Mulder:
    Martine,

We wensen jou een hele goede reis en een hele goede tijd daar!
    Geniet ervan!
  3. Anke:
    15 februari 2014
    Lijkt me voor nu een heel mooi toekomstbeeld! En daarna...? Tsja, volgens mij kun je altijd nog een heel mooi reisboek schrijven over alles dat je hebt meegemaakt! Ik verheug me in ieder geval weer op je verhalen!
    Overigens heb ik de aardkinderen ook gelezen, weliswaar heb ik er iets langer over gedaan, maar ik ben benieuwd of jij ook een beetje teleurgesteld was in deel 6... (en eigenlijk ook 5 en 4 ;-))
    Anyway, Buen viaje mañana y hasta luego!!
  4. Ed:
    15 februari 2014
    Hoi Martine, ik dacht al... Wanneer horen / lezen we weer iets van je! Jammer dat je niet een paar weken later weg gaat. Ik had je graag uitgenodigd voor / gesproken op mijn 12 1/2 jarig Achmea jubileum begin maart. En grappig ook dat van die aardkinderen, deel 6 heb ik een paar weken geleden ook gelezen. De eerste delen zijn wel de beste. Enfin, ik wens je wederom veel succes en plezier op je tocht. En hoop weer regelmatig te lezen hoe het je vergaat.
  5. Gregory:
    He Tinus,
    Interessante tijden komen er dus weer aan!
    Ik kijk uit naar de verhalen die gaan komen.
    Suerte,
    Gregory
  6. Roelhend:
    Lieve Tinus,
    Zet m op! Maak d'r een mooie ervaring van en geniet!!
    Dikke kus
  7. Garbrand:
    16 februari 2014
    Prachtig verhaal, heel herkenbaar, je kunt nog altijd schrijver worden. Geniet ervan!
  8. Ene broertje:
    17 februari 2014
    Lief dapper zusje, lef heb je zeker. Ik hoop dat je het de reis mag voelen. Dikke kus.